sâmbătă, 14 ianuarie 2012

Toefl


Si pentru ca nu renunt usor la ce imi doresc am ales sa ma inscriu la o scoala doctorala in US. Procedura nu este deloc complicata insa trebuie sa recunosc ca eu una mai intampin dificultati pe ici pe colo. Una dintre cerinte este testul Toefl. Mi-am facut programarea online la cea mai apropiata universitate si asta a fost in Wichita Falls (statul Texas). Examenul l-am sustinut vineri, 13 ianuarie si trebuie sa afirm ca am fost partial pe dinafara. Imi procurasem anterior un manual Toefl (Test of English as a Foreign Language) editie veche, nu ma documentasem cum trebuie, cel putin in ce consta testul.
Stiam ca o sa dureze 4 ore si 30 de minute insa mi s-a parut aberant sa nu primesc nicio alta informatie. Am mers intr-o sala, am luat loc la calculator, am urmat procedura de sign-in si am inceput. Testul Toefl este structurat pe 4 etape: Reading, Listening, Speaking and Writing si am avut surpriza de a obtine punctaj maxim la ultimele si un punctaj destul de slab la prima proba. Sincera sa fiu am pierdut timpul la primul text crezand ca trebuie sa-l citesc in intregime si sa-mi iau notite insa m-am inselat amarnic....trebuia pur si simplu sa apas Continue si pe jumatate de ecran aveam textul si pe cealalta jumatate intrebarile insa in mintea mea credeam ca odata ce trec de pagina principala nu ma mai pot intoarce....Am pierdut timp pretios pentru ca in primele 60 de minute am avut 3 texte, cu cate 14 intrebari fiecare....ma cam luasera emotiile. aerul conditionat imi batea in "freza" si asta ma determina sa renunt....Insa m-am mobilizat si am incercat sa-mi pastrez calmul...cert e ca nimeni nu mi-a zis absolut nimic si asta m-a cam tensionat. In sfarsit am inteles ca procurarea initiala a materialelor este necesara pentru ca oricat ai presupune tu ca intelegi nu este chiar asa. De regula cand sunt bine pregatita am emotii constructive insa de data asta am oftat din greu.
A trecut si testul acesta si urmeaza Confruntarea (partea a doua) - Testul GRE. Acolo chiar am nevoie de inspiratie si Noroc pentru ca o mare parte se axeaza pe Matematica - inamicul numarul 1 al Danei...

Niciun comentariu: